Nie tylko można inaczej reklamować leki przeciwbólowe, ale przede wszystkim warto to robić. Nasza kampania dla leku Metafen przyniosła ponad 11 mln obejrzeń filmów, co z kolei zaowocowało 150% wzrostem świadomości marki i wzrostem sprzedaży o 22%.
Nie tylko można inaczej reklamować leki przeciwbólowe, ale przede wszystkim warto to robić. Nasza kampania dla leku Metafen przyniosła ponad 11 mln obejrzeń filmów, co z kolei zaowocowało 150% wzrostem świadomości marki i wzrostem sprzedaży o 22%.
Komunikacja leków przeciwbólowych skupia się na utartym schemacie udawania bólu, który natychmiast mija po zażyciu reklamowanego leku. Zmierzyliśmy się z tym mitem reklamując Metafen. Ponieważ to pierwszy lek w Polsce, który łączy w swoim składzie ibuprofen i paracetamol, postanowiliśmy pokazać, że tak, jak można inaczej walczyć z bólem, można również inaczej reklamować leki przeciwbólowe.
Zrezygnowaliśmy z odgrywania udawanego bólu w reklamie. Mówiliśmy wprost, że po lek sięga się tylko wtedy, gdy czuje się rzeczywisty ból i nie oszukiwaliśmy, że tabletki odmieniają życie, tak jak to się dzieje w popularnych reklamach konkurencji. Ogólnokrajowa kampania video, zaplanowana przez zespół K2 Media, wykorzystywała m.in. kreacje rich mediowe na portalach horyzontalnych, angażujące rozwiązania video na YouTube. Reklamy typu pre-roll były emitowane m.in. na internetowych stronach rozgłośni radiowych i telewizyjnych oraz w wybranych serwisach lifestylowych w postaci innowacyjnych rozwiązań z pogranicza rich media oraz digital TV.
Kampania Metafen "Można inaczej" była jedną z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Filmy na You Tube osiągnęły ponad 2,7 mln odsłon, a stronę na tumbrl.com odwiedziło ponad 300 UU.